Un alt tip de bacalaureat modificat pentru elevii care intră la liceu de anul viitor Recomandat

Viitoarele planuri-cadru pentru liceu se vor aplica elevilor care vor intra în clasa a IX-a în anul 2026-2027, prima promoție care va susţine şi un examen de bacalaureat modificat, a explicat joi ministrul Educației, Daniel David, la prezentarea modificărilor ce vizează acest ciclu de învățământ.

Din anul şcolar 2026-2027 elevii de clasa a noua vor studia după noile planuri-cadru, iar elevii din clasele a zecea, a unsprezecea şi a douăsprezecea vor studia după planurile-cadru aflate în vigoare când ei au început liceul.

”Bacalaureatul se va schimba în momentul în care vom avea generaţia care intră pe aceste planuri-cadru în clasa a XII-a şi va da Bacalaureatul”, a explicat ministrul, citat de site-ul cursdeguvernare.ro.

Planurile-cadru pentru învăţământul liceal, care le vor înlocui începând cu 2026 pe cele actuale, vechi de două decenii, vor fi puse în consultare publică vineri și ar putea fi adoptate în Parlament până la sfârșitul lunii mai, conform ministrului Educației, Daniel David.

”Trebuie să înţelegem că e o problemă extrem de importantă pentru că fundamentul pe care îl avem acum a fost pus în urmă cu peste 20 de ani. Lumea s-a schimbat, nu mai putem merge cu ceea ce avem în acest moment. (…) Este momentul acestor planuri cadru pentru liceu. Când pornim această dezbatere publică vreau să avem toţi în minte un lucru: aceste planuri cadru sunt în primul rând pentru elevi, scopul este să reuşim ca cele opt competenţe cheie despre care vorbim cu toţii în spaţiul public să fie cu adevărat competenţe pe care liceenii să le dobândească. (…) Acest proces trebuie început de dragul elevilor, sunt planurile pe care orice ministru, în această fază trebuie să le pună în dezbatere publică pentru a ajunge, după aceea într-o variantă finală”, a declarat joi Daniel David, într-o conferinţă de presă.

Conform ministrului, propunerile de planuri-cadru includ un trunchi comun pentru toate filierele – teoretică, vocaţională şi tehnologică – ce va contribui la partea de cultură generală. Ponderea trunchiului comun se va schimba pe parcursul anilor de liceu, de la 35% în primii ani la 65% în cei de la finalul ciclului liceal.

Planurile includ o componentă fixă şi o componentă mobilă, aceasta din urmă având rolul de a accentua un element de specializare în funcţie de interesul pe care îl au elevul şi şcoala. ”O componentă va fi legată de aceste teme care ne amintesc că lucrăm cu adolescenţi şi să particularizăm planurile-cadru pentru adolescenţi. Doi: vor fi anumite teme care sunt propuse oarecum printr-un curriculum naţional, sugerate de minister, care sunt importante, şcoala le vede, le oferă elevului, acesta poate să aleagă. Şi lăsăm a treia componentă care vine din oferta pe care o face şcoala. Având aceste trei componente lăsăm o libertate foarte mare elevilor să aleagă, dar îi conştientizăm în acelaşi timp de lucruri importante”, afirmă Daniel David.

Ministrul mai spune că ”va conta foarte mult cum vom gândi conţinuturile acestor teme şi discipline”.

Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Lasă un comentariu

Asigură-te că ai introdus toate informațiile necesare, indicate printr-un asterisk (*). Codul HTML nu este permis.